На сучасному етапі попит на горизонтальне буріння у Києві збільшується безперервно, оскільки переваги облаштування трубопроводу без трудомісткого створення траншей оцінюють дедалі більше споживачів.
Горизонтально-похилий буріння – оптимальний метод прокладання комунікаційних систем під дорогами та магістралями будь-якого рівня, а також під залізничними коліями, що позбавляє необхідності зупиняти рух і дозволяє зберегти цілісність асфальтового покриття та всіх споруд Для реалізації такого проекту потрібна правильно підібрана бурова
Чому вибирається бестраншейний спосіб?
Насамперед, горизонтальне буріння Київ та інші міста України так успішно засвоюють через зручність та суттєву економію. При цьому фінансова вигода дуже суттєва.
Горизонтально-спрямоване буріння стає ідеальною технікою в більшості ситуацій, коли:
є потреба прокласти труби, по суті, які є захистом для телекомунікаційних, оптоволоконних та електрокабелів;
стоїть завдання облаштувати водопровідну мережу та каналізацію;
проектним рішенням передбачається горизонтальне буріння свердловин певних потреб.
При розрахунках того, скільки коштуватиме горизонтальне буріння, ціна за метр, звичайно, є основною, але варто брати до уваги і те, що після завершення прокладки інженерної мережі не знадобляться відновлювальні роботи, та й отримати дозвільну документацію виявиться легше і дешевше. вважається, ціна проколу під дорогою в Києві та області набагато нижча від отриманої вигоди від комплексу робіт. Крім того, прокол під дорогою водою – це екологічна процедура
Завдяки тому, що всі максимум дій виконуються з використанням передової техніки, витрати на людську працю зводяться до мінімальних витрат.
Немаловажним плюсом є і те, що повністю зберігається природний і створений людиною ландшафт. Технологія дозволяє прокладати трубопроводи під водними об’єктами – наприклад, через річкові гирла.
Устаткування для прокладання бестраншейної технології
Щоб здійснити буріння свердловини максимально швидко, точно і якісно, необхідний повний комплект оснащення, а також супутні матеріали. Основною робочою машиною є спеціальний бур, крім того, використовується контрольне оснащення і за необхідності – цілий комплекс додаткового устаткування.
Важливо, щоб під час бурового процесу здійснювався контроль базової машини, для чого використовуються локаційні системи. Вони дозволяють уникнути всіляких перешкод та зіткнення з іншими комунікаціями. Базовим контрольним елементом є спеціальний невеликий зонд, завдання якого – відстежувати геолокацію протягом усього бурового процесу. Він закріплюється на головній частині бура і передає всю інформацію в режимі реального часу на операторський пульт.
Сучасна професійна техніка для ГНБ – високотехнологічне дороге обладнання. Кузов, силовий агрегат та ходова частина – ці вузли та компоненти становлять основу машини.
Функціональна складова включає, перш за все, бур, який, власне, і створює підземну свердловину, в яку надалі закладається трубопровід. Обов’язковою складовою є шланг, який застосовується для постачання бури водою. Вкрай важливо забезпечити безперебійну роботу системи охолодження, оскільки метал досить сильно нагрівається. Рідина, що подається на зуби, дозволяє продовжити термін їхньої служби. Керується пристрій досить просто – для цього передбачено зручний пульт.
Спецтехніка, що дозволяє ефективно виробити буріння горизонтальних свердловин, класифікується за показниками граничного зусилля протягування, зокрема:
по перерізу отвору;
за довжиною каналу;
щодо витрати бетоніту;
за радіусом вигину штанг (один із найважливіших показників, що відображає здатність агрегату до обходження перешкод).
Крім основного обладнання, використовується також додаткове оснащення, і без нього сформувати «правильну» горизонтальну траншею навряд чи вийде. Кожен із пристроїв виконує своє важливе завдання.
досягнення необхідної протяжності трубопроводу – перехідники та фіксуючі елементи;
одержання каналу необхідного діаметра – розширювачі;
забезпечення безперебійної роботи – генератори;
подача води на встановлення – насосне обладнання;
освітлювальні прилади.
Вибір конкретної бурильної установки – важливе завдання професіоналів, які враховують усі фактори, викладені вище. Якщо потрібний прокол під дорогою вручну, ціна, терміни та інструментарій визначаються, виходячи із конкретної ситуації.
Нюанси стартового етапу
Навіть якщо виконується самостійне горизонтальне буріння, прокол доцільно виконувати із застосуванням професійного обладнання. На початковому етапі необхідно максимально розчистити та розрівняти майданчик, на якому розміститься обладнання, та простежити за тим, щоб його розмір був мінімум десять на п’ятнадцять метрів.
Майданчик для розміщення бурильної техніки повинен бути створений саме в місці передбачуваного проколу під проїжджою частиною, залізничним полотном або водоймою. Після повної підготовки доставляються всі машини та пристрої. Розподіл апаратури завершується якоренням із залученням шнеків. Після того, як якір встановлений, регулюється кут заглиблення бури в ґрунт.
Варто також подбати про підготовку машини, що замішує бентонітовий склад, яку важливо розмістити поряд із базовим пристроєм. Максимальна відстань між установками – десять метрів. Бентонітовий склад служить зміцненню стінки та видалення ґрунтового складу. На старті варто облаштувати на вході та виході зі свердловини спеціальні колодязі, куди буде переміщено надлишковий розчин.
На початковому етапі також важливо:
виявити діючі підземні системи, щоб не «зачепити» їх у процесі створення нової свердловини, що особливо важливо, коли виконується прокол під дорогою, де, на відміну від заміських територій, таких комунікацій чимало;
вивчити характеристики ґрунту, щоб вибрати максимально підходящу трасу для проведення робіт;
налагодити взаємодію між оператором, що регулює виконання завдань, та відповідальним фахівцем компанії.
Необхідно передбачити все для того, щоб у ході всього процесу дотримувалися усі правила техніки безпеки, які визначені для виконавців, які виробляють буріння та, зокрема, прокол під дорогою в Україні.
Навіщо потрібний «пілот»?
Коли замовники з’ясовують вартість горизонтального буріння і прояснюють нюанси методології, вони часто задаються питанням про необхідність і призначення так званого пілотного буріння. Це створення невеликого «тренувального» каналу діаметром близько десяти сантиметрів, розробка якого дозволяє переконатися, що все справно, а, крім того, оцінити ефективність роботи підібраного обладнання. Без пілотного отвору виконувати основні роботи заборонено. Тому від нього відмовитися не вийде навіть задля зниження ціни на прокол під дорогою.
Похила техніка буріння передбачає розміщення основного пристрою під кутом 10-20 градусів до поверхні. Виходячи з глибини занурення механізму, що задається, цей кут може бути зменшуватися. Після досягнення необхідної глибини вже нічого не заважає рухатися чітко горизонтально.
Відстежуючи дані геологічної локації, фахівець регулює та за необхідності вносить поправки в напрямок переміщення установки. Положення бурового механізму перевіряється за три метри. Після проходження необхідної позиції, установка переміщається вгору. Необхідно спочатку розраховувати вихід бура для того, щоб облаштувати майданчик чітко там, де потрібно. Вона може бути меншою за розміром, ніж у зоні розміщення.
Розширювальна робота та заклад труб
Після того, як пілотна свердловина підготовлена, та перевірені всі параметри, провадиться розширення каналу. На цьому етапі майстри демонтують на бурі головну частину і встановлюють замість неї спеціалізований ріммер – один з важливих компонентів пристрою, що служить для розширення тренувального каналу. За необхідності збільшення внутрішньої траншеї виробляється у два-три і навіть більше заходів. Це не впливає вирішально на вартість проколу під дорогою.
Безумовно, розширювальні дії треба робити до закладання комунікацій. У ході всіх робіт необхідно обов’язково забезпечувати подачу води на буровий механізм, оскільки наслідком перебоїв неминуче стане перегрів установки. В результаті геолокаційна апаратура може вийти з ладу.
Далі починається, власне, прокладка труб у створений отвір. Трубопровід фіксується за допомогою спеціальних скоб і вертлюг. Именно благодаря им, труба проходит в горизонтальную скважину и закрепляется в ней. Саме завдяки їм труба проходить у горизонтальну свердловину і закріплюється в ній.
Для закріплення труби на її початковій частині передбачається оголовок, до якого кріпляться бурові колони. У невеликі отвори полімерні труби можна затягнути вручну, але можна задіяти спецтехніку. Після того, як труба виявляється усередині каналу, роботу можна вважати виконаною.
Що потрібно знати?
Маючи великий досвід горизонтального буріння за ціною, яка завжди продумана і влаштовує замовників, фахівці нашої компанії наполягають на тому, що цей відповідальний захід необхідно продумати з початку і до кінця. Насамперед, необхідно підготувати проект, вибрати відповідне місце, а потім – приступити до роботи.
Створюючи свердловину, необхідно враховувати специфіку ґрунту та фактор його осипання. У підготовлений канал можна затягнути як полімерні, і сталеві труби. Однак важливо пам’ятати, що пластик можна укласти і з вигином, наприклад, виконуючи прокол під водним об’єктом, а вироби з металу укладаються горизонтально.
Необхідно, щоб внутрішня траншея була на 25% більша, ніж трубопровід, який у ній прокладається. Якщо ж заводиться система з теплоізоляцією, канал доведеться розширити до 50%. труб і простором свердловини Таким чином, ймовірність просідання землі повністю виключається.
Виконуючи керований прокол під дорогою, необхідно подбати також про максимально міцне з’єднання труб, оскільки інакше подальших проблем з інженерними мережами та їх довговічністю уникнути буде важко.
Наші фахівці виконають прокол під дорогою в Україні за ціною, нижчою від середньоринкової.
Отримати консультацію з питань інженерно-геологічних, гідрогеологічних, геодезичних та інших супутніх послуг Ви можете у нас.
У цьому блозі ми ділимося знаннями, але якщо ти маєш серйозні завдання, які вимагають допомоги фахівців, повідоми. Ми спробуємо розібратися та допомогти вам.